Prečo by sme vôbec mali uvažovať o poistení psa alebo mačky? Poistenie k veterinárnej medicíne patrí, tak ako patrí k humánnej medicíne. Poistiť sa dajú psy a mačky, nemusia byť čistokrvné ani s preukazom pôvodu, ale musia byť očkované a začipované. Vstupný vek je vek, dokedy zviera musí byť poistené. U psov je to maximálne 6 až 10 rokov podľa veľkosti plemena, u mačiek 8 rokov. Prečo je potrebné poisťovať mladé zvieratá? Je poistenie väčšieho psa drahšie ako poistenie menšieho? Veterinárne poistenie PetExpert funguje cez zmluvnú sieť veterinárov. Výnimočné je hlavne v tom, že u veterinára nehradíte celé náklady na ošetrenie, ale len spoluúčasť, čo je 25 eur, resp. maximálne 10% z ceny ošetrenia. Čo poistenie pokrýva a čo je z neho naopak vylúčené? Cena poistenia je od 25 do 35 eur mesačne a ročný limit na ošetrenie je od 1200 eur do 3000 eur. O výhodách veterinárneho poistenia psov a mačiek nám porozprávala Kristína Mihalčíková zo spoločnosti PetExpert.
JD: Ahoj Dvojnožci, moje meno je Jano Dobrík a vítam vás pri počúvaní a sledovaní ďalšej časti podcastu Zverissimo, podcastu o zvieratách. Dnes tu u nás v štúdiu v Banskej Bystrici sedí veterinárna lekárka Kristína Mihalčíková. Kristína ahoj.
KM: Ahoj, ďakujem za pozvanie.
JD: Sme veľmi radi, že si ho prijala a dnes sa s Kristínou ideme rozprávať o poistení psa a mačky. Kristína, začnem úplne najzákladnejšou otázkou: "Prečo by som ja ako majiteľ psa mal vôbec uvažovať o jeho poistení?"
KM: Pretože veterinárne poistenie je v dnešnej turbulentnej dobe veľmi dôležité. Byť v podobe, akej ho PetExpert prináša, sme ho na Slovensku nikdy nepoznali. De facto nepoznáme vôbec veterinárne poistenie zvierat v prípade, pre prípad úrazu a choroby na Slovensku. Myslím si osobne, že poistenie k veterinárnej medicíne patrí, tak presne ako patrí k humánnej medicíne. A preto vznikol PetExpert. Vznikol pred piatimi rokmi v Českej republike a asi zhruba pred dvoma rokmi prišiel na slovenský trh. Takže na Slovensku začína a začína ale rovnako úspešne, ako začal a ako funguje v Českej republike. Ľudia majú skreslený dojem z poistenia, poistenia ako takého, pretože mu neveria a tým pádom to budú premietať i do toho veterinárneho poistenia. Premýšľajú nad tým, čo sú za poistenie ochotní zaplatiť a čo je poistenie schopné zaplatiť za nich. Kdežto PetExpert ako veterinárne poistenie má veľký význam, pretože supportuje neočakávané výdavky a pokrytie nečakaných výdavkov v zmysle veterinárnej starostlivosti pre zvieratá, pre psy a mačky. To znamená niečo, čo sa môže stať, ale všetci dúfame, že sa nestane.
JD: Ja sa vám teraz musím trošku priznať s tým, že Kristína mala stres, že jej možno sem-tam vykĺzne nejaké české slovíčko. No a teraz je tu ten čas Kristína, že ja sa pýtam, prečo práve české slovíčko.
KM: Tak. Pretože mojich posledných 20 rokov je v Českej republike. Žijem a pracujem. Pôvodom som zo Slovenska, ale vyštudovala som Fakultu veterinárneho lekárstva v Brne a v roku 2018 som nastúpila do PetExpertu.
JD: Znamená to Kristína, že aj dnes do Banskej Bystrice si prišla z Českej republiky?
KM: Áno, prišla som z Českej republiky.
JD: Uuu, tak to je..
KM: Prišla som z Prahy a neprišla som sama.
JD: Áno, vy to nevidíte, ale tu s nami v štúdiu pod stolom niekto je, kto je to?
KM: Prišiel so mnou ďalší zamestnanec PetExpert, čo je moja moja dvanásťročná fena Hany, ktorú, ktorá ma sprevádza na všetkých mojich cestách za veterinármi po Českej republike aj po Slovensku a je pod stolom.
JD: A je poistená?
KM: A je poistená a je veľmi rada poistená, pretože to už veľakrát využila. A ja som veľmi rada, že môže byť poistená, pretože tým, ako som mimo veterinárnej ordinácie a vidím to z pohľadu toho klienta a nie z pohľadu veterinára, tak vidím, že tie náklady na veterinárnu starostlivosť sú nemalé. Trend je, že budú rásť a mali by rásť. A tým pádom som veľmi vďačná, že môže byť poistená a že môžem mať tú istotu, že v prípade akéhokoľvek neočakávaného ochorenia, onkologického nedajbože ochorenia, zlomenín, tak je vždy ten PetExpert, ktorý pomôže.
JD: Takže ako to úplne pragmaticky prebieha? Ja som sa rozhodol, že si svojho nového psíka šteniatko chcem poistiť. Čo by som mal teda urobiť? Alebo mám na výber? Možno by som začal tým, že mám napríklad na Slovensku možnosť rozhodnúť sa pre niektorú z viacerých spoločností, ktoré robia poistenie pre zvieratá?
KM: Nie, myslím si, že PetExpert je jediné veterinárne poistenie na Slovensku momentálne. Majiteľ, ktorý by sa rozhodol sa informovať o PetExpert poistení, môže ísť na webové stránky, načítať si. Ako sa hovorí, všetko je na webe. Môže zavolať na našu infolinku zákaznícku. Kde sú super ľudia, ktorí denne aj odpovedajú na dotazy. Týmto zdravím Jakuba a Radka (smiech). To je asi prvý, prvá brána tej informovanosti ten web. Tá webová stránka. Pokiaľ by sa rozhodol sa poistiť, tak sa poistí online. To znamená vyplniť tri jednoduché tabuľky a cez ten web sa poistí. Na svoj e-mail dostane číslo poistenca a všetky náležitosti. A to je vlastne začiatok veterinárneho poistenia. PetExpert.
JD: A okamžite od tohto momentu je moje zviera poistené?
KM: Nie. Nastáva tam čakacia lehota, to znamená od dojednania poistenia mu začína plynúť 3 i čakacia lehota na úraz, v prípade úrazu. 30 dní mu plynie čakacia lehota na ochorenie a 6 mesiacov v prípade ortopedických problémov. Čakacia lehota je doba, kedy nemôžeme platiť žiadny nárok a je to vlastne čas, ktorý eliminuje špekulatívne zriadenie poistenia. To znamená, až prejde 30 dní od zaplatenia poistenia, tak pes je plnohodnotne poistený a klient to môže využiť.
JD: Aké zviera si poistiť môžem, respektíve aké zviera vaša spoločnosť nedokáže poistiť. Čo sa týka možno aj mačka, pes, veľryba, že či si môžem akékoľvek zviera poistiť, prípadne vek alebo anamnéza nejakých chorôb.
KM: Jasné, poistiť sa môžu psy a mačky, ktoré sú očkované a ktoré sú čipované, ktoré sú označené čipom. To znamená identifikovateľné pre PetExpert a jediné, čo je potreba, môžu sa poistiť kríženci, môžu sa poistiť čistokrvné plemená s alebo bez preukazu pôvodu. Jediné, čo je dôležité, čo musíme alebo čo musia klienti a majitelia splniť, je vstupný vek. To znamená v prípade veľkého plemena 6 rokov, v prípade stredného plemena 8 rokov a v prípade malého plemena 10 rokov. To znamená to je vek, dokedy sa musia poistiť. Pokiaľ je raz už pes poistený alebo mačka, tak poistenie mu platí do konca života. V prípade mačky, teda 8 rokov je vstup, vstupný vek.
JD: Povedala si vyslovene, že psy a mačky, to znamená, že iné zviera, veľryba to je krásny príklad, ale povedzme napríklad kôň alebo zajac. To sú zvieratá, ktoré nie je možné poistiť?
KM: Nie, zatiaľ len čisto mačky a psy.
JD: A poistenie teda väčšieho plemena, väčšieho psa je drahšie ako poistenie menšieho psíka?
KM: Nie, neni to limitované veľkosťou, veľkosť psa, veľkosť plemena, veľkosť psa alebo mačky nerozhoduje o čiastke za poistenie.
JD: No a teda ako to celé funguje? Ja som prešiel týmto týmto webom. Pochopil som, že tam mám nejaké tri dni, tridsať dní a šesť mesiacov na to plynutie. A ďalej potom teda čo sa udeje?
KM: Udeje sa presne to, že v rámci ešte vypĺňania údajov o psovi, údajov o sebe ako klientovi si musí klient zvoliť domovskú veterinu. Takzvane, to znamená veterinu, ktorú ktorú navštevuje, svojho veterinára. Ten veterinár a to je to gro, ktoré by sa malo spomenúť, by mal byť v zmluvnej sieti PetExpert. To znamená, že neni možné na webe nájsť všetkých veterinárov. Zmluvná sieť znamená len to, že PetExpert je digitálne poistenie. To znamená, že klienti, klient.. Veľmi sa podobá humánnemu poisteniu, to znamená, že my platíme alebo PetExpert platí priamo za ošetrenie veterinárovi. A klient hradí len spoluúčasť.
JD: Koľko zvierat napríklad, ak máš takú informáciu štatistickú. Koľko zvierat, psov aj mačiek je momentálne na Slovensku poistených?
KM: Sú to neviem presný počet, ale sú to tisíce.
JD: Tisíce. Čiže je to niečo, čo ľudia na Slovensku využívajú pomerne pravidelne a pravdepodobne sú s týmto poistením aj spokojní.
KM: Je to niečo, čo dynamicky rastie na Slovensku. Nedosahuje to určite ešte čísel v Českej republike, ale je to niečo, po čom je veľký dopyt. Sú tí ľudia si myslím, že keby sme sa spýtali desiatich nezávislých majiteľov zvierat, tak deväť určite, alebo osem by odpovedalo, že má záujem o poistenie, ale nevedia o ňom. Takže náš cieľ je vlastne rozšíriť, rozšíriť tu informovanosť o PetExperte, rozšíriť tú zmluvnú sieť, rozšíriť informovanosť jak pre koncového zákazníka, pre klientov, tak i pre veterinárov, aby pochopili, že mať poisteného klienta pacienta je veľký benefit.
JD: A akým spôsobom okrem dnešného podcastu to dávate na známosť medzi medzi ľudí?
KM: Tak jedným z našich strategických partnerov je Pharmacopola. Je to náš milý partner v zmysle pomoci a zabezpečovaní informovanosti, rozšírenia informovanosti o PetExpertu, PetExperte medzi veterinárov a klientov. Sú to vlastne krídla PetExperta teraz, za čos veľké díky im patrí a zároveň je to spolupráca s Pharmacopolou v zmysle v zmysle edukácie, v zmysle dobrých pracovných vzťahov vo veterinárnej spoločnosti.
JD: A sú tu, lebo povedala si, že vaša spoločnosť vznikla v Českej republike. Sú tu dnes nejaké rozdiely medzi možnosťami poistenia v Českej republike a na Slovensku?
KM: Rozdiely aké také nie sú. Slovensko má adekvátne produkty, ako má Česká republika len začalo neskôr. To znamená niektoré veci ešte nevie, ako je trebárs cestovné poistenie a má o jeden produkt menej, než má Česká republika na výber. Ale ináč je to, je to porovnateľné ako v Českej republike.
JD: Ale teda to cestovné poistenie je možné iba v Českej republike?
KM: Cestovné zatiaľ je možné zatiaľ len v Českej republike.
JD: Poďme si prosím ťa povedať o takých akoby konkrétnych príkladoch toho, čo mi to poistenie môže priniesť. Ja som sa rozhodol vymýšľam taký príklad, že moju ročnú fenku idem dať kastrovať. Je poistená. Čo sa udeje?
KM: Takto, v prípade kastrácii zvierat, ktoré sú indikované veterinárom, to znamená majú lekársky dôvod, prečo kastrovať, takže PetExpert pomôže a uhradí.
JD: Len keď je tam lekársky dôvod?
KM: Len keď je tam lekársky dôvod, pretože a tam by sme si mali povedať teda o tom, čo PetExpert hradí a hradí, čož asi bude majiteľov zaujímať. Ten to rozmedzie čo hradí je veľmi široké, takže asi by som sa skôr zamerala na to, čo nehradí.
JD: Výborne, poďme na to. Toho je asi menej.
KM: Pretože toho je menej. Nehradí prevenciu, to znamená, nehradí vakcinácie, nehradí odčervenie, nehradí preventívne ošetrenia. To znamená ošetrenie, keď je zviera zdravé, len preventívne ošetrenie vyšetrenie, to zatiaľ nevie a nehradí to.
JD: Dentálna hygiena napríklad patrí alebo nepatrí do toho poistenia?
KM: Dentálna hygiena v tej veterinárnej medicíne alebo stomatológia je hradená len v prípade úrazu zubu. Akýkoľvek úraz zubu je hradený, nič iné ale zo stomatológie zatiaľ PetExpert nehradí. A čo je ešte vylúčené je pôrodníctvo. To sú asi také štyri-päť kapitol alebo bodov, ktoré PetExpert, ktoré PetExpert nehradí.
JD: A keby som zašiel teda až na úplný koniec toho života môjho zvieraťa, ako je to s pohrebom napríklad?
KM: Pohreb ani kremáciu nehradí PetExpert zatiaľ, ale je to zaujímavý námet, s ktorým sa môžeme zaoberať do budúcnosti. Zatiaľ ale nepatrí pod PetExpert poistenie.
JD: Keď budem pokračovať v tých vymyslených príkladoch, čo sa stane, ak môj pes sa napríklad pobije s iným psom alebo s divokým zvieraťom, nejaký diviak alebo sa dostane do nejakého stretu s človekom a môjmu psovi je ublížené?
KM: Pokiaľ to bude poranenie od zvieraťa, pobitie sa dvoch psov, tak je to považované za úrazové poranenie a je to plne hradené, plne hradené s tým, že PetExpert hradí jak diagnostiku, tak postoperačnú starostlivosť včetne diagnostiky, včetne liekov a všetkého čo patrí k tomu k tomu veterinárnemu ošetreniu, nelimituje, čo tam má byť a čo tam nemá byť, berie to ako celok. Dôležité je jenom teda spĺňať všeobecné poistné podmienky, ktoré vždy transparentne klient dostáva pri uzavretí poistenia. Pokiaľ má akékoľvek dotazy alebo akékoľvek nezrovnalosti, vždy tam je možnosť zavolať na infolinku, kde kolegovia vysvetlia, poradia a takisto veterinár by mal byť čiastočne jako súčasťou toho súkolia a mal by ponúknuť nejakú spätnú väzbu v prípade, čo je hradené a čo neni hradené klientom. Takže takže vlastne malo by to byť prepojené. Mali by byť všetci informovaní.
JD: To je dobre. Informovanosť je základ. Ak chcete byť informovaný aj vy, tak si nás určite nájdite na YouTube, Facebooku a Instagrame. Po krátkej pauze sa s Kristínou o poistení budeme rozprávať ďalej.
reklamný odkaz: Nové ultra prémiové funkčné veterinárne diéty Alleva Care. Revolučný spôsob výživy v prípade ochorení mačiek a psov. Alleva Care kúpite u svojho veterinárneho lekára.
JD: Po krátkej pauze, vitajte opäť späť u nás v štúdiu v Banskej Bystrici, kde sa s Kristínou Michalčíkovov rozprávam o poistení, ktoré má hlavu a labku, o poistení našich psov a mačiek. Kristína tu dnes zastupuje spoločnosť PetExpert. A prosím ťa, povedz nám ešte raz, v čom je PetExpert výnimočný?
KM: PetExpert je výnimočný v tom, že je to digitálne veterinárne poistenie. To znamená, aby sme to zopakovali ešte raz. Funguje cez zmluvnú sieť veterinárov. Zmluvná sieť veterinárov je preto, pretože sme s nimi prepojení, prepojení počítačovo. To znamená poistený klient, ktorý sa poistí na webe, nájde si informácie o PetExperte, poistí sa na cez web www.mojpetexpert.sk sa poistí a dostáva na svoj e-mail všetky potrebné informácie. Vyberá si niekoho z veterinárov, zo zmluvnej siete, zo zmluvnej siete preto, že ten jeho veterinár je schopný to jeho poistenie poslať takzvane cez systém. To znamená, príde so psom alebo s mačkou na veterinu, prebehne ošetrenie a jeho veterinár je schopný toto ošetrenie poslať systémom. Poslať systémom znamená, že klient nezaplatí celú čiastku a nejde potom s papierom do nejakej ďalšej budovy, ale z veterinárneho systému denný záznam z ošetrenia a účet odchádza na PetExpert a veterinár do pár chvíľ chvíliek dostáva odpovieď, odpoveď. To znamená, pokiaľ je to ošetrenie a vyšetrenie schválené. To znamená, sú splnené všetky podmienky poistné, tak klient hradí len spoluúčasť. A to je veľká výnimočnosť PetExpert poistenia ako jediného na Slovensku, úplne jediného i v Českej republike jediného, pretože hradia len spoluúčasť, nehradia celé náklady za ošetrenie. To znamená spoluúčasť minimálne teda 25 eur, maximálne 10% z ošetrenia, z celkového celkového ošetrenia. To je prvá výnimočnosť. Druhá výnimočnosť toho PetExpertu sú limity, ktoré ponúka a i to a vlastne to, čo kryje. Limity, ktoré ponúka, sú vlastne na webe. Ten klient si môže vybrať z troch balíčkov. My máme jedno humánne poistenie. Zvieratá majú na výber tri. To znamená, klient si vyberie podľa toho, čo je ochotný platiť. Začína to od 25 eur mesačne splátka, potom ide 30 eur a 35 eur. Z tých troch balíčkov je badžet vlastne na ošetrenie úrazov a chorôb na jeden rok od 1200 eur až do 3000 eur. To je to, čo môže klient minúť pokiaľ sa niečo nečakané stane na veterinárne ošetrenie.
JD: Ak môj pes zničí nejakú vec. Povedzme niekde na návšteve drahú čínsku vázu. Patrí aj toto do toho poistenia a nájdem na tej webovej stránke alebo priamo v tom formulári takéto konkrétnosti. Čo všetko patrí do poistenia.
KM: Nájdeš na tej webovej stránke, že to nenájdeš, pretože poistenie zodpovednosti na Slovensku zatiaľ neni súčasťou PetExpert poistenia. To znamená je tam čisto poistenie úrazu a choroby, veterinárne zdravotné poistenie a určité ešte podkategórie, ale zodpovednosť zatiaľ neni.
JD: No a ako to je, keď sa napríklad opäť taký príklad, že keď sa môj pes stratí v horách niekde na turistike a niekto ho bude musieť vypátrať, vystopovať nedaj Boh previesť. Toto patrí do poistenia?
KM: Patrí. Je súčasťou balíčku prémium, toho najvyššieho balíčka a je to poistenie straty, alebo je to poistenie na nájdenie zvieraťa a poistenie zároveň ešte straty zvieraťa. Tieto dve kategórie poistenia sú včlenené v balíčku prémium a sú hradené. Majú určité limity, ale pokiaľ sa zviera stratí a nevráti do dvoch mesiacov, tak je stanovený limit, alebo pokiaľ zviera ukradnú, tak sa tak hradí. Je klient poistený i pre túto situáciu.
JD: Akým spôsobom prebieha dokazovanie?
KM: Dokazovanie prebieha vlastne doložením nákladov nákladov na tú danú činnosť. To znamená buď na pátranie v prípade stratenia a v prípade odcudzenia zvieraťa je tam preplatené v prípade papierových psov je vždy kúpna zmluva, to znamená cena zvieraťa. V prípade toho, že to i keď každé zviera má podľa mňa neoceniteľnú cenu, tak v prípade krížencov je to určitá trhová cena, ktorá je potom vyplatená a je to špecifikované vo všeobecných poistných podmienkach.
JD: A funguje tu u vás niečo také ako množstevná zľava, že prídem s dvanástimi psíkmi a vie sa tam niečo s tou cenou balíčka, ktorý si vyberiem, urobiť? Vie sa ponížiť?
KM: Áno, určite. Rieši to náš zákaznícky servis, ale je možné určite dostať množstevné zľavu.
JD: A ako je to napríklad s preplácaním liekov, ktoré môj pes musí užívať dlhodobo?
KM: Čo sa týka dlhodobých, to znamená chronických diagnóz, tam PetExpert môže pomôcť v prvom, v prvej diagnostike, v prvom zaliečení, ale neni supportovaný alebo neni možné, aby hradil lieky dlhodobo, to znamená trebárs doživotne alebo dlhé mesiace. Ale pomôže v prípade prvej diagnostiky a prvého zaliečenia zaliečenia. To znamená áno, je schopný hradiť lieky, ale nie, neni schopný hradiť lieky dlhodobo.
JD: Niekoľkokrát sme tu obidvaja použili slovo dlhodobo. Čo to znamená? Máte niekde vy ako spoločnosť určené, že dlhodobo je?
KM: Áno, všetko je, všetko je na webe. Všetko je vo všeobecných poistných podmienkach. Dlhodobo znamená viac než viac než 2 mesiace. To znamená, sú to, sú to viac menej doživotné diagnózy u tých zvierat, ktoré potrebujú support tých liekov. To v tomto prípade ten PetExpert pomôže, ale s tou diagnostikou vôbec toho chronického problému. Potom už musí lieky hradiť klient.
JD: A možnože taká téma.. No ale skúsim. Ako je to s rakovinou?
KM: V prípade onkologických ochorení v týchhle smutných chvíľach je dobrá správa a to, že PetExpert ich plnohodnotne hradí. Dôležité je len to, aby vznikli za poistenia. Pretože hlavné gro poistenia je, že môže hradiť všetko, čo vzniklo za poistenia, nie pred vstupom do poistenia. Preto je treba poisťovať mladé zvieratá. A v prípade onkologických onemocnení hradí, hradí plnohodnotne diagnostiku a terapiu. To znamená znovu nutnosť spomenúť, že je dobré mať poistenie práve v prípade, v prípade i v prípade onkologických ochorení.
JD: A keď je môj pes napríklad nútený byť na klinike 2, 3, 4, 5 dní. Viem sa aj pri tomto nejakým spôsobom spoľahnúť na poistenie?
KM: Určite tá hospitalizácia zvieraťa je súčasť ošetrenia a je hradená.
JD: Stalo sa ti z praxe taká nejaká nejaká požiadavka klienta, respektíve majiteľa toho zvieraťa, ktorú ste žiaľ nedokázali ako poisťovacia spoločnosť naplniť?
KM: Požiadavka asi, asi nie. Stal sa nám jeden vtipný prípad s poisteným psom už, ktorý bol poistený práve tie práve tie tri dni pre poistenie úrazu a čakal na aktiváciu poistenia choroby. Ale stihol využiť úraz, pretože to bol pes poľovnícky pes, ktorý rád chodil do záhrady kontrolovať a počítať kamene okolo rybníka a jeden ten kameň jedného dňa zožral. Zostal mu v žalúdku, bohužiaľ bola potreba pomoc veterinára. PetExpert uhradil. Majiteľ dostal ako suvenír od veterinára kameň z brucha vytiahnutý a nenapadlo ho nič lepšie, len ho položiť znovu k tomu rybníku. A pustiť psíka von znovu. A pes prišiel a zožral znovu ten jeden kameň. Napriek tomu, že ich tam bolo 25, tak si vybral znovu ten jeden kameň. Tentokrát kameň prešiel do čreva tak, že rezalo črevo a PetExpert pomohol. Takže i tam je vidieť a práve títo ľudia, títo majitelia zvierat si uvedomia, aké je to fajn, keď majú poistenie, keď majú možnosť si zriadiť veterinárne poistenie.
JD: Kristína, prosím ťa, aká je krátkodobá, poťažmo dlhodobá vízia a budúcnosť spoločnosti PetExpert?
KM: Dlhodobá vízia je pomáhať poskytovať a supportovať veterinárnu starostlivosť, dvihnúť a podporovať veterinárnu medicínu, pomôcť v zmysle toho, aby veterinár mohol diagnostikovať a aby sa klient nemusel strachovať, nemusel dávať finančné limity, kde môže veterinár ešte ísť, čo môže urobiť a čo už nie. A aby to všetko posúval na ďalšie priečky, čo je trebárs poistenie prevencie, poistenie ortopedických, rôznych ortopedických balíčkov, kde by nebola čakacia doba. A vôbec zdokonaľovať to poistenie, prispôsobovať ďalej.
JD: Veľmi pekne ďakujeme, že si k nám dnes prišla dokonca až z Českej republiky a budeme tebe aj vašej poisťovacej spoločnosti držať palce. Ďakujeme ešte raz.
KM: Ďakujem moc za pozvanie.
Zverissimo vám prináša Pharmacopola, veterinárna distribučná spoločnosť. Pharmacopola pomáha tým, ktorí sa starajú o spokojný život našich miláčikov.